Prästen

Imorgon bitti ska vi träffa prästen. Vi har skrivit ned önskemål på in- och utgångsmusik, psalmer och texterna som ska läsas i kyrkan. Jag plockade fram bibel och psalmbok för första gången sedan konfirmationen.
De bibelstycken vi har valt är faktiskt väldigt vackra och inte så gudaaktiga om ni förstår vad jag menar. Jag ville hitta några som handlade mer om livet, jorden och kärleken. Och jag hittade massa fint och valde några rader som Kent tyckte lät flummiga nog för att passa mig.
Det finns en del psalmer jag tycker är väldigt fina, som man sjäng mycket på kören och i skolan, men det är vår- och sommarpsalmer. Den blomstertid, Nu grönskar det och I denna ljuva sommartid. Känns opassande att sjunga dem den 1 september.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Välkomna till vår bröllopsblogg!

Den 1 september 2012 gifter vi oss i Kopperå Kapell utanför Trondheim.
Häng med i våra bröllopsplaner här.

Klicka gärna vidare in på brudens blogg i länkarkivet.