Inbjudningarna

Vi beställde dem från Optimalprint, bra priser, bra hemsida och snabb frakt. Tror vi betalade runt 800 kronor för 75 kort i två olika utföranden, alla med kuvert till. Med frakt.
Jag jämförde priser på flera olika sidor, svenska och norska. Först tänkte jag satsa på ett återvunnet papper, men det var så mycket dyrare att jag inte tyckte det kändes värt det tyvärr, vi tog basicpappret och det blev jättebra! Jag kollade även på att trycka upp vykort istället, men det skiljde inte i kostnad.
Dessutom fick man den här trevliga överraskningen!
Vi hade googlat på lite olika inbjudningar, vi visste väl ungefär vilket stuk vi ville ha. Vi kollade mycket på cirkusaffischer, gamla amerikanska aktier och andra värdepapper.
Inbjudan vi utgick från hittade jag på Etsy, jag förstod fort att jag skulle kunna göra något eget av dem. Originalet kändes som en fransk fräsch parfym, vi vill ju gärna ha något lite glammigt och blommigt, men ändå med äldre stuk.
Jag tog bort all text, och sedan flyttade jag markeringarna och tog bort monogrammet. Efter det lade jag på olika smutsiga filter och jobbade fram en text som skulle rymmas och se bra ut, men ändå diskret. Jag ville ha ett enkelt typsnitt som vägde upp det snirkliga i övrig dekor.
Inbjudan blev till slut så här. Den ena av dem, den kommer nämligen i en annan textversion omm an inte är bjuden på middagen utan till kyrkan och festen.
Namnen skrev vi för hand för en personligare touch.
På de första kuverten var jag ambitiös och satte på en rad spetstyg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Välkomna till vår bröllopsblogg!

Den 1 september 2012 gifter vi oss i Kopperå Kapell utanför Trondheim.
Häng med i våra bröllopsplaner här.

Klicka gärna vidare in på brudens blogg i länkarkivet.