Brudföljet

För bruden var det ett enkelt val att välja maid of honor samt tärnor. Med det utvigdade systerskapet våra föräldrar gett oss var det självklart att min egen syster Pernilla samt systrarna Jennie och Sofie skulle vara mina tärnor.
Sofie är min maid of honor och jag har tidigare följt henne till altaret två gånger när hennes döttar, tillika mina guddöttrar, döpts. Nu är det hennes tur att vara mitt stöd. Och min frisör! Mitt hår i hennes händer, det litar jag på blir bra. Sofie är en riktig schlagerpingla som dyrkar solen och har sjukt barnslig humor!
 
Pernilla är min andra hälft, om det inte är Kent som är det, hon är i alla fall min syster i blod och själ och henne har jag alltid så kul med, allt vill jag dela med henne. Hon är nu mammaledig till allra finaste Dante som föddes 29 april i år, tillsammans med pappa Niklas ska de åka till New York ett par dagar efter bröllopet, de är ingen stillasittande familj. Pernilla älskar bra musik, god mat och vin, smycken och kläder.
 
Jennie är den mest mogna och vuxna av oss, av någon underlig anledning, hon är samlad och vet alltid vad som ska göras för att lösa en situation. Och oj vad vi kan behöva det en sådan dag som väntar oss, hon blir den som får samla skocken yra höns när vi gör i oss i ordning inför kyrkan. Hon är butikschef på Carlings och har själv en grym klädstil, hon sjunger fantastiskt och reser gärna och mycket!
 
Dessa tre så olika men samtidigt så vackra tjejer får sällskap av en ny liten syster, Kents yngsta lillasyster Hanna. En energisk och pigg ung tonåring med ett ständigt leende på läpparna och spritt i benen, inte många är så positiva som hon, och det är alltid kul att umgås med henne. Klart hon ska vara med!
 
 
För brudgummen var det lite samma läge, han har valt Frank som bestman, deras pappor är bästa vänner och Kent och Frank går lika way back som jag och Sofie, med undantag för att de härstammar ända från 70-talet...
 
Trots att många mil skilt dem åt i flera år när Frank har bott i Bergen och Lillehammer och Kent i Spanien, Island och Stockholm, har deras kontakt varit obrytbar. De pratar i telefon nästan dagligen, allt från ett par minuter till ett par timmar. Nu är det ju inte så långt mellan Trondheim och Lillehammer så på senaste tiden har det varit lättare att träffa varandra.
Frank är landets bästa kock och bjuder alltid på något superbt, med undantag för efterfestimprovisationen när Kent fyllde 30, bacon, lök, falukorv och ägg kokades i öl klockan 5 på natten. Ungefär så ja.
 
Han har vid årsskiftet tagit över driften av en restaurang tillsammans med sin sambo och en kompis. Restaurangen Lysaker Gjestgiveri ligger i ett 1700-tals hus i skogen vid Statens vegmuseum, där är det under sommaren fullt av folk och många kommer in för att smaka på de närodlade och ekologiska delikatesserna.
 
 
Hanna
 
 
Sofie och Jennie
 
 
Frank och Pernilla

Kommentarer
Postat av: anana

Loveyou!

2012-08-07 @ 08:10:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Välkomna till vår bröllopsblogg!

Den 1 september 2012 gifter vi oss i Kopperå Kapell utanför Trondheim.
Häng med i våra bröllopsplaner här.

Klicka gärna vidare in på brudens blogg i länkarkivet.